Liku Kehidupan Sebenarnya Mematangkan Insan

Pengalaman dan kematangan seseorang terletak pada cara serta respon pada setiap keadaan yang timbul

12 Disember 2011

Hidup & Dugaan

Aku berharap
Titian perjalanan hidupku penuh dengan kemanisan
Aku juga mengharapkan
Sebuah kehidupan yang penuh kasih dan sayang
Aku tidak inginkan
Gangguan pihak ketiga yang mengubah haluan perlayaran hidupku
Aku pasti
Kehidupan yang ada perlu diteruskan
Aku kesal
Pengorbanan yang berlalu tanpa muhasabah
Aku benci
Bila kata nista dan fitnah menular ke dalam hidupku
Aku sedar
Kehidupan yang diharungi ini hanyalah sementara
Aku mencari
Kesudahan yang abadi dan bermakna buatku
Aku redha
Andai ketentuanNya mengujiku
Aku siapsiaga
Menghadapi ujianNya
Dan
Aku percaya
UjianNya hanyalah ditujukan buat hambaNya yang benar-benar
Mampu mendepaninya
Walau apa pun yang meduga
Namun harapanku
Agar ujianNya dipermudahkan
Aku hanya hambaNya yang lemah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan